Sevgiforum - Kişisel Gelişm - Psikoloji

Sınav Kaygısı

Sınav Kaygısı Gerek hazırlık döneminde gerekse sınav sırasında kaygı nedeniyle veriminizin düşmesini engellemek çok zor değil. Her türlü olumsuzluğu bertaraf etmek için mutlaka bilmeniz gereken yöntemleri sizler için açıklıyoruz. Sınav Kaygısı, doğrudan sınava ilişkin olarak ortaya çıkan bir kaygı türüdür. Duygusal belirtilerin yanı sıra fiziksel belirtiler şeklinde de kendini göstermektedir. Bu kapsamda kişinin sinirlilik, unutkanlık, mide bulantısı, titreme gibi birçok belirtiyi yaşaması mümkündür. Bu tür problemler yaşamamak için sınav kaygısı ile baş etmeyi öğrenmeniz gerekmektedir.

Sınav Kaygısı Azaltma Teknikleri

Sınav kaygısını azaltmak için ilk olarak kaygının nedenini tespit etmeniz gerekmektedir. Kaygının nedenini bulmak, çözüm sağlamak için oldukça önemli bir aşamadır. Sınav öncesinde ve sınav sırasında izlenmesi gereken diğer adımları ise ayrıca incelemek gerekmektedir. Sınav kaygınızı azaltmaya yardımcı olabilecek bazı stratejiler şunlardır.

Bu süreçten en yüksek verimi alabilmek için mutlaka dikkate almanız gereken tekniklerdir. Sınav öncesinde kaygı problemi bir çok öğrencide gözlemlenen bir durumdur. Kaygı fiziksel ve duygusal belirtileri nedeniyle süreçte duraksamalara veya öğrenme güçlüğüne yol açabilir. (Kitap Okumanın Faydaları)

Kaygınızı azaltmak için uygulayabileceğiniz yöntemler ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

  • Sınava iyi hazırlanmak, kendinize daha çok güvenmenize yardımcı olacak ve kaygınızı azaltacaktır.
  • Konuları tekrar etmek, hatırlamanıza yardımcı olacaktır. Bu sayede bildiğinizden emin olabilirsiniz.
  • Sınav öncesinde son günlerde yoğun bir çalışma programı oluşturmamaya gayret etmelisiniz. 1 ay çalıştığınız bir konuyu 1 saatte tekrar etmeye çalışmak yalnızca kaygınızı arttıracaktır.
  • Sınav yerine sınavdan önce gitmek, sınav günü yetişemezsem veya adresi bulamazsam gibi ek kaygılar yaşamanızı giderecektir. Bu durum sakinliğinizi korumanıza çok ama çok yardımcı olacaktır.
  • Beklentilerinizi ve hedeflerinizi çevrenizdeki insanların belirlemesine izin vermemelisiniz. Bu sizin kendi hedefleriniz ve hayalinizdir. Kendinizi ispatlama ve diğer insanları memnun etme hissinden sizi kurtaracak ve sınav kaygınızı azaltacaktır.
  • Sınav sonucunuz sizin değerinizi belirlememektedir. Bu notlar yalnızca öğrenci statünüzün tanımlanmasına yardımcı olmaktadır. Bu nedenle önemseme derecenizi doğru ayarlamaya dikkat etmelisiniz.
  • Özellikle son dönemlerde çalışmadığınız konular veya çözmediğiniz sorular yerine yapabildiklerinize odaklanmalısınız. Pozitif düşünmek sınav kaygısı probleminizi azaltacaktır.

Sınav Kaygısını Azaltmak için Gevşeme Teknikleri

Sınav kaygısı nasıl yenilir? Sınav kaygısı nasıl giderilir ?

  • Sakinleşmek ve süreci doğru şekilde yönetmek için sınava hazırlık dönemi boyunca kurtarıcınız olacaktır. Bu yöntemler şu şekilde sıralanabilmektedir:
  • Kollarınızı açıp gözlerinizi kapatarak kendinize gevşemek için zaman ayırmalısınız. Bu sırada zihninizi tamamen boşaltın.
  • Alın ve kafatasınızdaki kasları 10 saniye gerin ve ardından gevşetin. 3 defa yaptıktan sonra aynı yöntemi tüm vücut kaslarınıza uygulayın.
  • Gevşeme tekniklerini uygularken gerildiğinizde kaygılı anları ve durumları düşünün. Hemen ardından gevşeyin. Kaygılarınızın azaldığını hissedene kadar bu yöntemi uygulamaya devam edin.
  • Sınav Sırasında Sınav Kaygısını Azaltma Yöntemleri
  • Sınav anında kaygıyı azaltma yöntemleri, sakinliğinizi korumak ve emeklerinizin karşılığını almak için önemlidir. Bu noktada bilmeniz gereken en önemli husus, gerginlik yaşamanızın gayet normal olduğudur. Bu gerginliği yalnızca sizin değil, tüm öğrencilerin yaşadığını unutmamanız gerekmektedir. Gerginliğinizi azaltmak ve sınav kaygısını yenmek için uygulayabileceğiniz teknikler ise şu şekildedir:
  • Soru kitapçığınızı açmadan önce birkaç derin nefes almak gevşemenize ve ilk stresinizi atmanıza yardımcı olacaktır.
  • Sınav sırasında kaygınızı azaltamadığınızı düşünüyorsanız şunu yapın. Kendinize 15 saniye verin ve gözlerinizi kapatıp derin nefes alarak sakinleşin.
  • Sınav sırasında bir soru üzerinde bazen çok fazla zaman harcamanız gerekebiliyor. Bu durum diğer soruları yetiştiremeyeceğinizi düşünmenize neden olacak ve sınav kaygısı problemini arttıracaktır. Bu nedenle cevap veremediğiniz soruyu geri dönmek üzere geçin ve diğer soruları çözün.