Sevgiforum - Kişisel Gelişm - Psikoloji

Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri

Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri ! Öğrencilerin okul hayatında başarılı olmaları, derslerde dikkat toplamaları için öneriler hazırladık. Vücut sağlığı için önemli olan 8 önemli tavsiyeyi bu makalede kısaca açıklıyoruz.

Kahvaltısız Dışarı Çıkmayın

Kahvaltısız Dışarı Çıkmayın

Okulda başarılı olmanın püf noktalarından biri düzenli kahvaltıdır. Sağlıklı bir kahvaltı ile güne başladığınızda hem kendinizi zinde ve enerjik hissedeceksiniz. Hem de odaklanıp anlama duyunuz sağlıklı olacaktır.

Öğün Atlamayın

Öğün Atlamayın Az Ama Sık Yemek Yemelisiniz

Öğün atladığınızda metabolizmanız yavaşlar ve daha çok açlık hissedersiniz. İlk fırsatta normal yemeniz gerekenden daha fazlasını tüketirsiniz aman dikkat!

 

Günde 2 Litre Su Tüketin

Sağlıklı bir yaşam için beslenme düzeninizin yanında suyun önemini aklınızdan çıkarmayın. Günde 2 litre su içmek sağlıklı bir vücuda sahip olmanızı sağlayacaktır. Su hem de vücudunuzdaki mikropları vücut dışına çıkararak hastalanmanızın önüne geçecektir. Bu nedenle 500 ml pet şişelerden yanınıza alarak sınıfta hatırladıkça su içmeye gayret gösterin.

Öğle Yemeği Seçimi Çok Önemli

Öğle Yemeği Seçimi Çok Önemli

Okulun yemekhanesinden ev yemeği yemeniz öncelikle tercihimizdir. Şayet okulunuzda yemekhane yoksa iş yine size düşecek. Öğlen yemeğini seçerken işlenmemiş sağlıklı besinleri tercih edebilirsiniz. Tost, köfte, ızgara çeşitleri, döner gibi besinler işlenmemiş gıdalar olduğu için sağlıklıdır. Pizza, patates kızarması ve hamburger gibi gıdalardan uzak durun.

Mutlaka Ara Öğününüz Olsun

Mutlaka Ara Öğününüz Olsun

Çantanızda okulunuza götürerek ara öğün olarak 1 adet taze meyve, az miktar badem, fındık veya ceviz tüketebilirsiniz. Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Önerileri atlamadan dikkatlice okuyun.

Haftada 2 Gün Tatlı Ziyafeti

Haftada 2 Gün Tatlı Ziyafeti

Haftada iki gün kendinize ödül vererek tatlı tüketebilirsiniz ama tatlıyı seçerken kalori miktarını düşünerek seçmelisiniz. Dondurma, sütlü tatlı grubunu tercih etmeniz doğru olur.

Sıvı Tüketimine Dikkat!

Sıvı Tüketimine Dikkat!

Okulda kantindesiniz veya okul çıkışı bir kafeye uğradınız ve arkadaşlarınızla bir şeyler içeceksiniz. Seçiminizde dikkatli olmalısınız. Yağlı süt veya şurupla yapılan kahveler, meyve suları veya yüksek enerji içecekleri yasak. Hafif sütlü kahve veya az şekerli çay tercih edebilirsiniz.

Atıştırmalıklardan Uzak Durun

Şeker, çikolata, cips vb seklinde işlenmiş gıdalardan oluşan atıştırmalıklar kesinlikle sağlıksızdır. Sağlıklı bir yaşam istiyorsanız hayatınıza bir düzen getirmelisiniz. Özellikle öğrencilerin bu tür yiyecekleri tüketirken hoşuna gider ama sağlıkları için bunlardan uzak durmalılar. Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri konusuna ekleyeceğiniz bir şeyler var ise yorum kısmına yazabilirsiniz.

Bu makalemiz ilginizi çekebilir. Dert ve Sıkıntıların Dönüşümü 

Yorum yapın

Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri - Sevgiforum

Sevgiforum - Kişisel Gelişm - Psikoloji