Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri

Zeynep

Editör
4 Eyl 2016
163
74

Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri



Öğrencilerin Sağlıklı Beslenmesi İçin 8 Öneri


Öğrencilerin okul hayatında başarılı olmaları, derslerde dikkatlerini toparlayabilmeleri ve vücut sağlığı için önemli olan 8 önemli tavsiyeyibu makalede kısaca açıklıyoruz.

Kahvaltısız Dışarı Çıkmayın


Kahvaltısız Dışarı Çıkmayın

Okulda başarılı olmanın püf noktalarından biri düzenli kahvaltıdır. Sağlıklı bir kahvaltı ile güne başladığınızda hem kendinizi zinde ve enerjik hissedeceksiniz hem de odaklanıp anlama duyunuz sağlıklı olacaktır.

Öğün Atlamayın Az Ama Sık Yemek Yemelisiniz


Öğün Atlamayın Az Ama Sık Yemek Yemelisiniz

Öğün atladığınızda metabolizmanız yavaşlar ve daha çok açlık hissedersiniz ve ilk fırsatta normal yemeniz gerekenden daha fazlasını tüketirsiniz aman dikkat!

Günde 2 Litre Su Tüketin


Günde 2 Litre Su Tüketin

Sağlıklı bir yaşam için beslenme düzeni
nizin yanında suyun önemini aklınızdan çıkarmayın. Günde 2 litre su içmek hem sağlıklı bir vücuda sahip olmanızı sağlayacak hem de vücudunuzdaki mikropları vücut dışına çıkararak hastalanmanızın önüne geçecektir. Bu nedenle 500 ml pet şişelerden yanınıza alarak sınıfta hatırladıkça su içmeye gayret gösterin.

Öğle Yemeği Seçimi Çok Önemli


Öğle Yemeği Seçimi Çok Önemli

Okulun yemekhanesinden ev yemeği yemeniz öncelikle tercihimizdir. Şayet okulunuzda yemekhane yoksa iş yine size düşecek. Öğlen yemeğini seçerken işlenmemiş sağlıklı besinleri tercih edebilirsiniz. Tost, köfte, ızgara çeşitleri, döner gibi besinler işlenmemiş gıdalar olduğu için sağlıklıdır. Pizza, patates kızarması ve hamburger gibi gıdalardan uzak durun.

Mutlaka Ara Öğününüz Olsun


Mutlaka Ara Öğününüz Olsun

Çantanızda okulunuza götürerek ara öğün olarak 1 adet taze meyve, az miktar badem, fındık veya ceviz tüketebilirsiniz.

Haftada 2 Gün Tatlı Ziyafeti


Haftada 2 Gün Tatlı Ziyafeti

Haftada iki gün kendinize ödül vererek tatlı tüketebilirsiniz ama tatlıyı seçerken kalori miktarını düşünerek seçmelisiniz. Dondurma, sütlü tatlı grubunu tercih etmeniz doğru olur.

Sıvı Tüketimine Dikkat!


Sıvı Tüketimine Dikkat!

Okulda kantindesiniz veya okul çıkışı bir kafeye uğradınız ve arkadaşlarınızla bir şeyler içeceksiniz. Seçiminizde dikkatli olmalısınız. Yağlı süt veya şurupla yapılan kahveler, meyve suları veya yüksek enerji içecekleri yasak. Hafif sütlü kahve veya az şekerli çay tercih edebilirsiniz.

Atıştırmalıklardan Uzak Durun

Şeker, çikolata, cips vb seklinde işlenmiş gıdalardan oluşan atıştırmalıklar kesinlikle sağlıksızdır ve sağlıklı bir yaşam istiyorsanız hayatınıza sokmamanız gerekir. Özellikle öğrencilik hayatında bu tür yiyecekleri tüketmen öğrencilerin hoşuna gider ama sağlıkları için bunlardan uzak durmalılar.

Sınav Öğrencisine Anne Baba Olmak | Sevgiforum
 
Üst