Sevgiforum - Kişisel Gelişm - Psikoloji

Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılabilir ?

Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılır? Ayrılık sendromunu atlatmak, oldukça sancılı olabilmektedir. Özellikle biten bir ilişkinin ardından boşlukta kalmama düşüncesi ile ayrılık sendromu yaşanan günlerde ! Yeni bir ilişkiye başlamak sigara ve alkol tüketimini arttırmak büyük bir hatadır. Bu ve benzer hatalar kişinin bu süreçte çok daha fazla yorulmasına neden olabilmektedir. Bu süreci yara almadan atlatmak ve sağlıklı kalmak için dikkat etmeniz gereken noktaları sizin için derledik.

Acılarınızı Bastırmayın

Acılarınızı Bastırmayın

Acıyı bastırmamak, ayrıldıktan sonraki ilk süreçte en önemli adımlardan birisidir. Ayrılık, ayrılık acısını da beraberinde getirmektedir. Bu dönemde üzülmeniz ve ağlamak istemeniz gayet normaldir. Kendinizi tutmak yerine ağlayabilmelisiniz. Hislerinizi bir kağıda dökmek ve daha sonra kağıdı yok etmek de duygularınızı bastırmamak ve rahatlamak için etkili bir yöntemdir. Unutmayın ki, ayrılığa alışmak ve kabullenmek için öncelikle duygularınızı içinize atmamanız gerekmektedir. Arkadaşlarınızdan ayrıldığınızı saklamamak, fotoğraflarınızı silmek gibi adımlar küçük fakat etkili adımlar olacaktır.

Cumartesi Etkisine Karşı Hazırlıklı Olun

Cumartesi etkisinden korunmak, bu dönemde dikkat etmeniz gereken hususlardan birisidir. Herkesin sosyalleştiği cumartesi günleri veya sevgililer için önem taşıyan özel günler vardır. Bu dönemde yalnızlık hissinizin artmasına neden olacaktır. Arkadaşlarınızla bu günler için plan yapmak, yalnız olmadığınızın farkına varmanız için önemlidir.

Aileniz ve Arkadaşlarınızla Zaman Geçirin

Aileniz ve Arkadaşlarınızla Zaman Geçirin

Sevdiklerinizle vakit geçirmek, ayrılık sürecini kolay bir şekilde atlatabilmek için önemlidir. Ayrılık sendromu yaşanılan dönemde, duygularınızı ifade etme ihtiyacınız artacaktır. Kendinizi yalnız hissetmekse süreci çok daha zor atlatmanıza sebep olacaktır. Bu dönemde kendinize ilişkiniz olmadan da var olduğunuzu hatırlatın. Sevdiğiniz insanlar ile keyifli vakitler geçirdiğinizi hatırlatmanız size iyi gelecektir. Ailenize ve arkadaşlarınıza daha çok zaman ayırmak, bu gerçeği hatırlamanıza yardımcı olacaktır.

Kendinizle Rekabet Etmekten Kaçının

Kendinizle Rekabet Etmekten Kaçının

Kendinizle rekabet etmemek, bu dönemde dikkat etmeniz gereken bir diğer noktadır. Pek çok insan ayrılık sürecinde kendini yargılamaya ve acımasızca eleştirmeye yatkındır. Aldatıldığınız için kendinizde bir sebep aramak veya ilişkiyi bitiren özellikler üzerinde fazla durmayın. Araştırmak yerine kendinizi kabul etmeniz ve ne kadar özel bir insan olduğunuzu hatırlamanız önemlidir. Bu dönemde öz saygınızı ve öz güveninizi korumaya özen göstermeli ve sağlıklı bir ilişkiye layık olduğunuzu hatırlamalısınız.

Hazır Hissetmiyorsanız Arkadaş Kalmayın

Hazır hissetmeden arkadaş kalmak, ayrılık acısı yaşadığınız dönemin çok daha uzun sürmesiyle sonuçlanabilmektedir. İlişkiyi sürdürememiş olsanız da, karşınızdaki kişiyi dostça sevip saymaya devam ediyor olabilirsiniz. Ancak ilişki bittikten hemen sonraki dönem, bu konuda objektif karar almanız için doğru bir dönem değildir. Çünkü ilişkinizin bitmesi her zaman duygu yoğunluğunuzun azaldığı anlamına gelmemektedir. Bu noktada öncelikle objektif bir düşünceye sahip olabilmek için kendinize zaman ayırmalısınız. Bu sürecin sonunda halen arkadaş kalmak istiyorsanız kararınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Kararlı Olun ve Hayatınıza Devam Edin

Kararlı Olun ve Hayatınıza Devam Edin

Hayata devam etmek, ayrılıklar sonrası kaçınılmaz bir durumdur. Unutmayın ki tek bir hayatınız var ve ilerlemeye devam ediyor. İlişkinizin istediğiniz şekilde gitmemiş olması, hayatınızın o noktasında takılı kalmanız anlamına gelmemelidir. Ayrılık sürecinin sizi yıpratmasına asla izin vermeyin. Yalnızlık hissi, kendinizi yargılama gibi problemler nedeniyle ikinci bir şans vermek isteyebilirsiniz. Bu durumda neden ilişkinizin bittiğini hatırlamanız gerekmektedir. Gerekirse telefon numarasını silin sosyal medya hesaplarından kaldırın bu yöntemi izleyerek kararlılığınızı gösterin.

Duygusal Nedenlerle Sağlıksız Beslenmeyin

Duygusal Nedenlerle Sağlıksız Beslenmeyin

Sağlıksız beslenmemek, bu dönemde kendiniz için yapacağınız en iyi şeydir. Ayrılık sonrası boşluğunu fazla beslenerek veya sigara- alkol tüketimini arttırarak doldurmaya çalışmak çok yanlıştır. Bunlar size fazla kilo ve sağlıksız bir vücut olarak geri dönecektir. Bu nedenle sağlıklı beslenmeli ve kendinizi başka şeylerle meşgul ederek ayrılık sendromu sürecini atlatmaya çalışmalısınız. Ayrılık sendromunu atlattığınızda verdiğiniz bu sağlıklı karar için kendinizi takdir edeceksiniz.

“Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılabilir ?” üzerine bir yorum

  1. Çok önemli tavsiyeler, bu süreci mümkün olduğu kadar hafif atlatma noktasında bunların uygulanması faydalı olacaktır. İnsan ne yaşanırsa yaşansın hepsinin bitmiş olduğunu kabullenmeli, bundan sonraki hayatına onsuz devam etmeye karar vererek yavaş yavaş kendini bu bağlılıktan kurtarmalıdır. Ayrıldıktan sonra ilişkiyi tek taraflı yaşamaya devam etmek sadece kişiyi yıpratır. Tabii ki ayrılık kolay değildir. Aşk acısı bir yana; kişinin bir sevdiğinden ayrılması, gurbete gitmesi, bir yakınını kaybetmesi kolayca alışılıp unutulabilecek bir şey değildir. Fakat doğanın kanunu budur, burası firak yeridir. İnsan her şeyi tamamen kendisininmiş gibi sahiplenmezse, bir gün ondan ayrılacağını unutmazsa ve her şeye emanet gözüyle bakarsa ayrılık sendromunu kolayca atlatır. Fakat insan ‘ayrılık sendromundan kurtulacağım’ diye başkalarını kullanmamalı, sevdiği insanı unutmak için sevmediği bir insana umut verip onun duygularıyla oynamamalıdır.

Yorum yapın

Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılabilir ? - Sevgiforum

Sevgiforum - Kişisel Gelişm - Psikoloji